Auta zaplavila brněnská náměstí

17.07.2017
/KOMERČNÍ SDĚLENÍ/ V tuzemsku se loni celkem prodalo přibližně 700 000 ojetých aut, což představuje 6% meziroční nárůst. Podle statistik AAA Auto v loňském roce nabízeli české autobazary a soukromí prodejci 1,09 milionu ojetých aut, což je o 158 000 více než v roce 2015.

Třetinu všech zánovních aut Mototechny skoupí Brňané. Tři čtvrtiny zákazníků jsou muži a kupují nejčastěji „škodovky“, konkrétně Superb, Octavia, Rapid, Yeti a Fabia. Brňané ze dvou třetin upřednostňují vozy s benzinovým motorem, jen třetina z nich si pořizuje auta na naftu. Preferují manuální převodovku. V barvách dávají jednoznačně přednost bílé, následuje modrá a stříbrná. Statistiky ukazují, že letos bude na jihu Moravy k prodeji 320 000 ojetých aut, tedy o zhruba 10% více než loni.

Auta nejprodávanějších značek se rozhodla Brňanům přivézt „až pod nos“ společnost Mototechna ze skupiny AAA AUTO. Desítky vozů od 20 výrobců zaparkovala na Moravském náměstí na ploše bývalého Německého domu, poté je převeze na náměstí Svobody. Vůbec poprvé tak firma zkouší koncept pop-up store, tedy vytvoření prezentace na přechodnou dobu. 

„Dnes začínáme více než dvěma desítkami vozů na Moravském náměstí, potom se přesuneme na Náměstí Svobody, kde se objevíme i v druhé polovině srpna a na začátku září. Lidé si budou moci vozy prohlédnout, posadit se do nich a domluvit si zkušební jízdu, případně si vůz rezervovat a posléze koupit,“ vysvětlil koordinátor výstavy Stanislav Gálik.

Nejdražším vozem na výstavě bude Mercedes GLA 200d 4MATIC z roku 2016, cena nového se šplhá k 1, 2 milionům korun, po roce používání už klesla na necelých 860 000 korun. Patronem akce je dakarský závodník a profesionální voják Lukáš Kvapil, vyznamenaný za záchranu soupeřova života medailí ministra obrany.

Přímo na Moravském náměstí Lukáš Kvapil obdržel z rukou generální ředitelky AAA AUTO International, Karolíny Topolové, klíčky od speciálního terénního SUV Ford Ranger od Ford Motor Company, se kterým bude jezdit jako tvář značky Mototechna. Výstava probíhá ve spolupráci s TIC Brno.

Cílem výstavy je nabídnout Brňanům možnost vyzkoušet si zdarma a bez jakýchkoliv závazků nabídku současných modelů vozů přímo v centru města. „Vystavíme vše, od řadových škodovek přes SUV od Nissanu a Kie až po exotické kousky, které budeme pravidelně obměňovat,“ dodal Gálik.

Podle generální ředitelky AAA AUTO International, Karolíny Topolové, která pomáhala před 5 lety obnovit značku Mototechna, prudce roste zájem o zánovní automobily. „Tedy o vozy od 6 měsíců od výroby do maximálně 3 let. Lidé chtějí mít krásné auto, ale nechtějí za něj platit plnou cenu, když prakticky okamžitě po vyjetí z prodejny stojí o desetitisíce korun méně,“ říká Karolína Topolová.

V tuzemsku se loni celkem prodalo přibližně 700 000 ojetých aut, což představuje 6% meziroční nárůst. Podle statistik AAA Auto v loňském roce nabízeli české autobazary a soukromí prodejci 1,09 milionu ojetých aut, což je o 158 000 více než v roce 2015. Z inzerovaných vozů se tak prodala zhruba polovina. „Na trhu s ojetými vozy došlo k zásadnímu oživení a zvětšení téměř o pětinu,“ podotkla Karolína Topolová. To dokazuje i to, že letos v červnu inzerovali čeští prodejci 79 000 ojetých vozů, což je o 5 000 více než v loňském červnu.

Zajímavosti o vozech z výstavy:

Nejdražší – Mercedes GLA 200d 4MATIC 2016 v automatu za 859 999 Kč

Nejvýkonnější – Nissan Juke 1.6 DIG-T Nismo RS 2017 za 529 999 Kč

Nejlevnější – Renault Clio 1.2 16V combi 2015 za 259 999 Kč

Nejmenší – Fiat 500 1.2 2017 za 285 999 Kč

Nejžádanější – Škoda Kodiaq 1.4 TSI 2017 za 749 999 Kč

O konceptu pop-up store

Koncept „pop-up store“ byl poprvé použit již před dvaceti lety v americkém Los Angeles a využívaly ho postupně po celém světě světové značky jako At&T, Levi-Strauss, Motorola nebo Samsung. Jedná se o vytvoření prezentace na přechodnou dobu s cílem seznámit potenciální zákazníky s nabídkou značky. Délka fungování „pop-up store“ je zpravidla od jednoho dne do třech měsíců.


AAA Auto Brno

AAA AUTO Brno patří k vůbec největším autobazarům na Moravě. Zákazníci si zde mohou prohlédnout více...
  • Líbil se Vám tento článek?
  • Zajímal by článek někoho z vašich přátel?
  • Máte co k článku říct? Využijte komentářů.
  • Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

    Partneři portálu: